Bokio: “Vi har 20 000 betalande användare”

Släpper uppgraderad gör-det-själv tjänst för digital årsredovisning.

Viktor Stensson

Redovisningstjänsten Bokio, som började som ett gratis bokföringsprogram och i fjol började ta betalt av användarna med målet att bli en ”infrastruktur för att driva företag” (se tidigare artikel) har nu 20 000 betalande användare, enligt ett pressmeddelande.

I dagarna släpper bolaget en uppgraderad tjänst för digital årsredovisning, som bolaget hoppas ytterligare ska bidra till intäkter och nya kunder. Det är en gör-det-själv-tjänsten för företagare som själva vill göra bokslut, skapa årsredovisning, signera digitalt och skicka direkt till Bolagsverket.

”Tjänsten har tagits emot väl av såväl befintliga som nya kunder som för över sin data till Bokio för att göra sin årsredovisning. Vi är säkra på att många som testar lösningen kommer att stanna i Bokio”, säger vd Viktor Stensson i ett pressmeddelande.

I augusti i fjol införde Bokio nya prisplaner. De kritiserades hårt i sociala (och traditionella) medier, men tycks ha fått avsedd effekt.
Nu har Bokio över 20 000 betalande användare och siktar på att dubbla antalet under 2022.

”Kundtillströmningen under sista halvåret 2021 bevisar att vi har en populär produkt som är värd att betala för. Vi har hittills vuxit till stor del genom word of mouth. Nu skalar vi upp vår marknadsföring för att bibehålla momentum och hoppas att kunna överträffa målen även för 2022”, säger Viktor Stensson.

Antalet aktiva månadsanvändare anges till 63 000.

Martin Hammarström

[email protected]