PR-pris till Grant Thornton

LRF Konsult tävlade men nådde inte ända fram.

Mimmi Robertsson. Foto: Mynewsdesk.

Grant Thornton tog hem priset för finans & tjänsteföretag när av Digital PR Awards avgjordes i veckan. Priset är nyinstiftat och delas ut av Mynewsdesk, en digital tjänst som många företag använder som nyhetsrum och för att distribuera pressmeddelanden.

”Det är jätteroligt att få denna utmärkelse i konkurrens med andra starka varumärken. Vi har satsat på att ha ett levande nyhetsrum på grantthornton.se där vi delar med oss av stort och smått som har nyhetsvärde för våra olika intressenter. Det är ett sätt för oss att vara både snabba och transparenta”, skriver Emma Berggren, Senior Manager på Grant Thorntons kommunikationsavdelning, till Revisionsvärlden.

På kommunikationsavdelningen visste man redan att byrån lyckas bra i sociala medier, men Berggren ser priset som ett kvitto på att de gör rätt i ett bredare perspektiv.

”Här har en professionell jury granskat vårt digitala pr-arbete i sömmarna och utsett oss till vinnare”, skriver Emma Berggren.

Juryns motivering:

”Ihållighet lönar sig! Grant Thornton har – år efter år- levererat ett högklassigt PR-arbete och kontinuitet ger resultat. Tydliga vinklar och högt nyhetsvärde på det mesta. Alla aktiviteter är dessutom snyggt integrerade på hemsidan.”

I juryn sitter bland andra Rosalin Gustafsson, Programansvarig på Berghs School of Communication och Mattias Malmström, vd på Mynewsdesk.

Grant Thornton stred om priset i kategorin finans & tjänstesektorn mot managementkonsulten Ekan Management och GU Ventures, en inkubator vid Göteborgs universitet. LRF Konsult var nominerat i kategorin it & teknik, men nådde inte ända fram. Enligt Mynewsdesk tävlade LRF Konsult i en it-kategorin eftersom mycket av deras kommunikationen handlat om digitala paketlösningar i kombination med rådgivning.

 

Tävlingen har en rad kategorier för olika branscher. Diplomen delades ut under en galamiddag på onsdagskvällen. Grant Thortons pris hämtades av Mimmi Robertsson, som ansvarar för byråns digitala plattformar.

Vinnare – Digital PR Awards 2017

IT & teknik

Vinnare: Somfy
Nominerade: LRF Konsult, smartphoto

Industri & Energi

Vinnare: Power Circle
Nominerade: Circle K, Green Cargo

Finans & Tjänstesektorn

Vinnare: Grant Thornton
Nominerade: Ekan Management, GU Ventures

Bygg & Fastighet

Vinnare: BoKlok
Nominerade: Fastighetsägarna, Humlegården Fastigheter

Offentlig Sektor &
 Ideella Organisationer

Vinnare: Svenska Downföreningen
Nominerade: Räddningstjänsten Skåne Nordväst, Göteborgs Stad

Kultur, Underhållning & Turism

Vinnare: Bauer Media
Nominerade: Nolia, Warner Music

Retail

Vinnare: IKEA
Nominerade: Pågen, Blåkläder

Livsstil, Mat & Dryck

Vinnare: Löfbergs
Nominerade: Delicato, Fashion Ave

Utbildning & Rekrytering

Vinnare: Hermods
Nominerade: Högskolan i Gävle, Thorengruppen

Transport

Vinnare: Swedavia
Nominerade: DEFA, Hallandstrafiken

Fotnot: 150 bidrag skickades in till Digital PR Awards 2017, 30 företag blev nominerade.

 

Martin Hammarström

[email protected]