Azets och Planday i samarbete om tidregistrering

Redovisningsbyrån Azets och it-företaget Planday tar fram en lösning inom digital schemaläggning riktad till små och medelstora företag.
”Tillsammans ska de erbjuda en heltäckande lösning som hjälper företag att komma till rätta med några vanliga administrativa tidstjuvar och i stället fokusera på kärnverksamheten”, skriver bolagen i en annons på sajten it-finans.
Lösningen uppges ”avlägsna administrativa tidstjuvar” samtidigt som felrisken minskar.
Plandays-lösningen ”befriar företag från den tidskrävande uppgiften att anpassa arbetsscheman och registrera medarbetarnas arbetstid. Medarbetarna lägger själva in tillgänglighet, byter skift och registrerar timmar via en mobilapp. Cheferna har överblick och kan godkänna medarbetarnas registrerade timmar i Planday. Det ger ett korrekt underlag för löneuträkning som enkelt kan exporteras och skickas till Azets, som sedan hanterar själva lönekörningen”, står att läsa i artikeln.
”Med ett samarbete där våra digitala ekonomi- och löneverktyg kompletteras med Plandays webbaserade schemaläggning kan vi erbjuda kunderna en heltäckande lösning”, säger Jørgen Bærentzen, senior manager och partneransvarig på Azets.

Martin Hammarström

[email protected]