Adressen spikad för PwC:s experience center

60 konsulter tar plats på Hudiksvallsgatan i Stockholm.

Fredrik Lindblad

PwC kommer att öppna sitt nya så kallade “experience center” i Stockholm i januari. Adressen blir Hudiksvallsgatan 6 i norra Vasastan vid den framväxande Hagastaden, någon kilometer från PwC:s huvudkontor på Torsgatan. Det bekräftar Fredrik Lindblad, Head of experience consulting på PwC, för Revisionsvärlden.

Som Revisionsvärlden skrev redan i januari är syftet med centret är att skapa en fysisk arena för innovation med plats för kundmöten och workshops i en kreativ och inspirerande miljö.

Det nya centret ett resultat av att revisionsjätten köpt upp varumärkesbyrån Pond. Pond kommer att leva kvar som varumärke under en tid, men det nya Experience Center kommer att bära PwC-logo. Chef för centret blir Petra Stenqvist som idag är Digital business creative på Pond.

PwC:s experience center finns även på andra platser i världen, bland annat Paris, New York och Frankfurt.

Är det samma koncept överallt?

”Det bygger på samma koncept men med anpassningar för att passa våra svenska kunder och verksamhet”, säger Fredrik Lindblad.

Petra Stenqvist

Hur står det i jämförelse med den ursprungliga tidsplanen?

”Senare än ursprungligen planerat då det tog tid att hitta rätt lokal. Så nu är vi taggade att komma igång!”

Hur många anställda kommer att jobba där?

”Ett 60-tal permanent samt ett gäng “drop-in” platser. Dessutom kommer vi ha lokalen full med kunder och kollegor som jobbar tillsammans med att skapa nya häftiga upplevelser”, avslutar Lindblad.

Finwire

red@finwire.se