Entreprenörsdag engagerar

Grant Thornton Almedalens mest omskrivna företag i sociala medier.

Redan i fjol skördade Grant Thornton (GT) framgångar i sociala medier under Almedalsveckan. I år startar GT riktigt starkt, mycket tack vare hashtaggen #entd som står för Nationella Entreprenörsdagen, alltså GT:s tema för seminarierna under måndagen. Enligt Dagens Media är GT i sociala medier det hittills mest uppmärksammade företaget på plats i Visby. Även omvärldsbevakaren Notified ger Grant Thornton en eloge för sitt arbete i sociala medier.

”Vi jobbar mycket själva med sociala medier, inför och under Almedalsveckan. Sedan är det viktigt att samarbeta, i detta fallet exempelvis med Företagarna. Grunden är ett relevant innehåll som berör många, det är tydligt att entreprenörskapsfrågor engagerar”, säger Grant Thorntons presschef Lisbeth Larsson till Revisionsvärlden.

Hon tillägger att GT i år framgångsrikt provat att livesända många seminarier via Periscope.

”Det är spännande att se hur Grant Thornton i år lyckas skapa engagemang genom #entd som får spridning utanför deras egen organisation, till skillnad från förra året när det mesta kring dem kom från deras egna kanaler”, säger Adam Hjort, Head of Customer Success, Notified i ett pressmeddelande.

 

Martin Hammarström

[email protected]