Svenskt Kvalitetsindex (SKI) har gjort en ny rapport om revisionsbranschen, där kundnöjdheten ligger kvar på samma höga nivåer som föregående år. Liksom i fjol toppar BDO och Mazars listan över byråerna med de högsta kundbetygen. Samtliga aktörer i studien hamnar dock nära gränsen för ”mycket nöjda kunder”.
”Det är andra året i rad som branschen uppnår så här höga kundnöjdhetsbetyg. Utöver höga betyg på själva tjänsten har man också förmågan att lyssna på och förstå behov och utmaningar. Det ger ett mervärde som uppskattas av kunderna,” säger Johan Parmler, vd för SKI.
Enligt SKI bör byråer som vill få nöjda kunder arbeta med att attrahera och utveckla medarbetare.
”Betygen i årets studie för de företag som presterar bäst inom områdena personligt, enkelhet och proaktivitet visar att de lyckas väl, både internt och externt”, skriver SKI.
Liksom i fjol hamnar BDO, Mazars och ”övriga” (mindre) byråer i topp på listan. Om man jämför byråerna klättrar Grant Thorton och Deloitte på listan, medan PwC och EY tappar.