Saldo Redovisning köper in sig i webbyrå

Added.digital med representanter från Saldo.

Stockholmsbyrån Saldo Redovisning köper 50 procent av it-konsulten Added.digital, som är inriktad på bland annat webbdesign, varumärkesarbete och sociala medier.

”Vi vill ge ett starkare mervärde till våra kunder, vi vill vara en helhetsbyrå där vi kan hjälpa våra kunder till ännu bättre tillväxt. Att kunna erbjuda det bästa av tekniska lösningar, redovisning och ekonomisk rådgivning är unikt i branschen”, säger Saldos vd Matias Aphram.

Added.digital, med grundarna Per Albin Wilhelmsson och Oliver Lundkvist, har fem medarbetare. Saldo Redovisning, med grundaren Madeleine Segerbrand, har över 20 medarbetare. Saldo Redovisning listas bland Added.digitals kunder på webbplatsen. Och båda byråerna sitter nu tillsammans på Folkungagatan i Stockholm.

“Vi har redan flera kunder där vi  arbetar parallellt”, skriver Mattias Segerbrand, delägare och kreativ ledare på Saldo, till Revisionsvärlden.

I vissa av projekten bygger Added.digital upp och effektiviserar arbetet hos kund innan informationen de facto landar i ekonomisystemet.

“Detta är en stor nisch som fler och fler företag behöver assistans med. Detta gör även att Saldos fokus på vad vi egentligen gör för våra kunder skiftar. Vi delar numera in vårt arbete i tre ben där redovisningen såklart är en del men de andra två tar en allt större del och som verkligen är viktigare än själva redovisningen i sig”, skriver Mattias Segerbrand.

Saldo Redovisning omsatte 24 Mkr i fjol, och har höga tillväxtmål.

”Vi siktar på en omsättning om 160 miljoner inom fem år. Stark tro och ett gigantiskt ljus i horisonten”, skriver Mattias Segerbrand till Revisionsvärlden.

Martin Hammarström

[email protected]