Från 500 till 147 000 följare på 1,5 år.
Känns det lönlöst att twittra om byråns senaste rapport? Fanny Ahlfors, tjänstledig redovisningskonsult på PwC, har gjort viral succé med sina extrema träningsklipp. Hon kallar sitt Instagramkonto sitt ”sociala expriment” och har med träningsbilderna gått från 500 följare i dec 2015 till 147 000 följare idag.
”Ingenting kommer lätt, jag misslyckas sjukt många gånger innan jag når mitt mål med varje specifik övning. Det är verkligen inte så att det går på första försöket – det kan tvärtom ligga månader av blod, svett och tårar bakom vissa övningar”, säger Fanny Ahlfors i en intervju i tidningen Balans.
Hon har gått på gym under en längre tid men inspelningen av tv-programmet Ninja Warrior i Stockholm inspirerade henne att ta träningen till en ny nivå. Idag är hon tjänstledig från jobbet som auktoriserad redovisningskonsult för att kunna träna ännu mer, men Fanny Ahlfors anser att träningen varit en dörröppnare även karriärmässigt.
”Uppmärksamheten jag får i sociala medier har lett till spännande samarbeten och projekt, och i januari beslöt jag mig för att ta sex månaders tjänstledigt från mitt jobb för att hinna med. Min förhoppning är att kunna använda min kunskap och erfarenhet från träningen och integrera det i min roll på PwC. Alla behöver träna, och det vore roligt att försöka inspirera nya målgrupper inom branschen att röra på sig – på ett roligt och lustfyllt sätt”, säger Fanny Ahlfors till Balans.