Programvarubolaget Blikk lanserar i dagarna Blikk Byrå, ett molnbaserat byråstöd för redovisningsbyråer.
“Många byråer genomgår en digital förändringsresa och intresset är stort. Genom att effektivisera sina arbetssätt får byråerna inte bara total kontroll över verksamheten. Det frigör även mer tid för rådgivning och fördjupade kundsamarbeten”, säger Mikael Gramer VD på Blikk i ett pressmeddelande.
Blikk ser allt större från byråer efter digitala verktyg, både för att kunna effektivisera sin egen administration samt underlätta samarbetet med kunderna. Nya Blikk Byrå hjälper byråerna att minska manuell hantering och få koll på uppdrag, tidredovisning, kvitton, fakturering och löneunderlag. Det finns dessutom en partnerportal där byrån kan möta sina kunder.
“I den första etappen fokuserar vi främst på tidredovisning, uppdrags- och avtalshantering. Mot slutet av året adderar vi även återkommande uppgifter, bevakningslistor, resursplanering och stöd så att byråerna kan följa branschorganisationernas riktlinjer”, säger Mikael Gramer.
Medlemmar i FAR får en rabatt på licenskostnaderna i Blikk Byrå. Förra året ingick Blikk även i ett samarbete med Visma Spcs där Visma licensierade delar av Blikks plattform, för försäljning under namnet Visma Tid Smart.
Blikk är även integrerat med Fortnox, lönesystem och Scrive.