24SevenOffice öppnar nytt Sverigekontor

Vd Ståle Risa: ”Vår redovisningsplattform digitaliserar hela affärsmodellen”.

Sponsrat innehåll

Norskgrundade programvaruföretaget 24SevenOffice expanderar på den svenska marknaden. Efter att i fjol ha listat bolagets aktie på svenska Spotlight Stock Market var det härom veckan dags att inviga bolagets nya Sverigekontor vid Norra Bantorget i Stockholm.

”Nu är vi över 20 anställda inom Sverigeverksamheten och vi behöver utrymme för att fortsätta växa. Eftersom vi jobbar mycket mellan Norge och Sverige ville vi ha en lokal nära centralstationen och Arlanda Express, för att underlätta resandet. Detta gör det även enklare för både anställda och kunder att ta sig till vårt kontor”, säger Ståle Risa, vd för 24SevenOffice.

Hur går verksamheten i Sverige?

”Det rullar på fint. Vår tillväxt i kunder är runt 40 procent och totalt har vi nu 38 600 kunder. Sverige är den marknad som vi satsar mest på idag. Just nu ligger fokus på redovisningsbranschen. Till minglet idag har vi bjudit in flera redovisningsbyråer – både befintliga och tillkommande kunder.”

I fjol köpte 24SevenOffice halva Credité Consulting, en snabbväxande redovisningsbyrå i Stockholm. Varför?

Credité ligger långt fram i digitaliseringen och vi har samarbetat med byrån i flera år. Tillsammans ska vi nu bygga en digital byrå som använder teknik och nya affärsmodeller. På detta sätt ska vi visa hur man verkligen kan bygga en växande och lönsam redovisningsbyrå som automatiserar fullt ut. Denna erfarenhet och kompetens är något som vi ska lära alla svenska redovisningsbyråer när vi implementerar fler byråer som vill jobba helt digitalt.”

Varför vill ni samarbeta med redovisningsbyråer?

”Redovisningsbranschen behöver och har mycket att vinna på digitalisering och automatisering. Vi säljer en redovisningsplattform för att digitalisera hela affärsmodellen, vilket vi ser som vägen till att bli ett konkurrenskraftigt bolag i framtiden. Många vet inte vilken betydelse digitaliseringen har. Som redovisningsbyrå måste man ändra sin affärsmodell och teknikplattform. Den som inte anpassar sig till digitalt och automatiserat arbetssätt kommer konkurreras ut inom fem år.”

Läs mer om 24SevenOffice.

Sponsrat innehåll

 

Jonas Håkansson

[email protected]