Mitt i coronakrisen släpper Srf konsulterna en stor reklamkampanj i sociala medier om nyttan med auktoriserade redovisnings- och lönekonsulter.
”Vi har tagit fram två nya reklamfilmer som visar vikten av att välja en Auktoriserad Redovisningskonsult och en Auktoriserad Lönekonsult. Filmerna kommer att synas på Facebook och YouTube under april månad”, säger Petra Lagnehag Zars, marknadschef hos Srf konsulterna, till tidningen konsulten.
Kampanjen är riktad mot företagare och Srf räknar med cirka 6 miljoner visningar för denna målgrupp. Frågan är om de byråerna klarar att ta emot nya kunder just nu.
”Vi vet att många av våra medlemmar och deras kollegor är inne i årets mest arbetsintensiva period, förmodligen högre belastade än vanligt på grund av rådande situation. Men det är också nu som behovet hos landets företagare är som störst. Vi släpper därför den här kampanjen mitt under brinnande högsäsong, för att få allra bästa genomslag”, säger Petra Lagnehag Zars.
Har coronakrisen påverkat tajmingen av kampanjen?
”Tanken från börja var att tajma in den inför boksluts- och deklarationssäsongen, men det är klart att behovet av ekonomisk rådgivning är större än någonsin i och med corona”, säger Petra Lagnehag Zars till Revisionsvärlden.
Länk till filmen Välj en Auktoriserad Redovisningskonsult.
Länk till filmen Välj en Auktoriserad Lönekonsult.