Grant Thornton Västerås

Grant Thornton är ett av Sveriges ledande revisions- och konsultföretag med en vision att verka för ett välmående näringsliv i Sverige. Hos oss får du chansen att vara med och utveckla framtidens näringsliv tillsammans med Sveriges entreprenörer.

Dina ansvarsområden
Som redovisningskonsult ansvarar du för kunder och uppdrag. Du arbetar självständigt eller i team med bokslut, årsredovisningar och deklarationer med fokus på rådgivning kring såväl företagets som företagarens ekonomi. Uppdragen är av skiftande storlek och inom olika branscher. I uppdragen förväntas du agera proaktivt och bidra till att utveckla kundrelationen genom att vara lyhörd för kundens behov och ge råd, stöd och förslag på lösningar som kunden efterfrågar.

Vi erbjuder ett arbete med goda karriär- och utvecklingsmöjligheter inom redovisning och affärsrådgivning i en miljö där entreprenörskap står i centrum.

Din profil
Vi söker dig som brinner för redovisningsfrågor och vill fördjupa dig ytterligare inom området. Du har relevant utbildning inom ekonomi med inriktning mot redovisning och revision och minst 5 års arbetserfarenhet från en konsultativ och rådgivande roll som redovisningsspecialist. Erfarenhet från koncernredovisning är meriterande.

För att lyckas i rollen tror vi att du är

  • kundorienterad, lyhörd och engagerad
  • driven och initiativtagande
  • god relationsbyggare såväl internt som externt
  • analytisk, strukturerad och noggrann

Vi vill komma i kontakt både med dig som har lång erfarenhet från liknande roll men också dig som vill ta nästa steg i karriären och har tidigare erfarenhet, potential och vilja att ta denna typ av roll.

Vårt erbjudande
Hos oss får du jobba med dynamiska entreprenörsföretag och vara med i deras verksamhet och på deras tillväxtresa. Vår organisation är platt med korta beslutsvägar vilket bidrar till en stimulerande arbetsmiljö med utmanande arbetsuppgifter och stora möjligheter för professionell utveckling.

Grant Thornton har som uttalat mål att bygga ett arbetsklimat i världsklass. För att nå dit satsar vi på att skapa balans i livet för medarbetarna, att ha en förändringsbenägen kultur och att hela tiden utveckla ledarskapet.

Välkommen med din ansökan!
Vi vill ha din ansökan och ditt CV senast den 13 augusti 2017. För mer information om tjänsten kontakta Johanna Backman på johanna.r.backman@se.gt.com

Sök tjänsten här!

Meritmind söker

Vi söker nu en redovisningsansvarig till CareDx, ett internationellt och dynamiskt Life Science bolag. I rollen som redovisningsansvarig kommer du att arbeta med helheten inom redovisning och självständigt ta ansvar för bokslutsprocessen i nära samarbete med övriga i vårt ekonomiteam. Du kommer att rapportera till vår CFO och din arbetsplats är i trevliga lokaler i Stadshagen centralt i Stockholm.

Ansvarsområde som redovisningsansvarig:

  • Ansvar för löpande redovisning i 3 bolag
  • Upprätta månads- och årsbokslut, årsredovisning och deklarationer
  • Likviditetsprognoser
  • Rapportering och koordination med vår outsourcingpartner gällande lön och pensioner
  • Budget och prognoser med analyser och uppföljning
  • Delta i förbättring av existerande rutiner och processer inom ekonomiavdelningen
  • Nära samarbete med Business Controller och övriga inom ekonomiavdelningen
  • Kontakt med revisorer och myndigheter

Kvalifikationer och erfarenhet:
Du är civilekonom eller motsvarande med flera års erfarenhet av arbete med redovisning och van att arbeta självständigt och ta ansvar för hela bokslutsprocessen. Du är van att arbeta med legala redovisningsfrågor och regelverk. Vi ser som meriterande en bakgrund som revisor och erfarenhet av att arbeta inom amerikanska bolag. Vidare har du goda kunskaper i Excel och du är bra på att uttrycka dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift.

Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen som redovisningsansvarig på CareDx är du en självgående person som gillar att ta ansvar för ditt arbete och samarbeta med andra. Du är flexibel, prestigelös och effektiv som person. Du har en förmåga att se detaljer likväl som att höja blicken och du har en god analytisk förmåga.

Placeringsort: Stockholm

Om CareDx:
CareDx är ett life science bolag som utvecklar, tillverkar, marknadsför och säljer högkvalitativa produkter för säkrare transplantationer av blodstamceller och organ på den globala marknaden.

CareDx skall inom sitt segment vara en ledande aktör med en bred produktportfölj som löser stora medicinska problem. Utöver befintliga produkter för diagnostik och matchning inom hematopoetisk stamcellstransplantation och organtransplantation skall bolaget erbjuda ett kompletterande sortiment av produkter som ökar möjligheterna till framgångsrika transplantationer. CareDx produkter ska vara ett förstahandsval för sjukhus, kliniker och laboratorier.

AnsökanI denna rekryteringsprocess samarbetar CareDx AB med Meritmind. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Meritmind, Erna Stamming på 070-750 22 76 eller kandidatansvarig Parisa Amoor 070 166 08 07. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Denna tjänst kan du söka så länge annonsen finns tillgänglig på vår hemsida.

Sök jobbet här!

Meritmind söker

Vi söker nu en Business Controller till en spännande tjänst inom CareDx, ett internationellt och dynamiskt Life Science bolag. Rollen som Business Controller är verksamhetsnära med många kontakter och en framträdande och synlig roll i företaget. Du kommer arbeta nära ekonomifunktionerna i företagets dotterbolag såväl i Stockholm, Wien, West Chester (PA, USA) samt Fremantle (AUS). Som Business Controller ingår i vårt ekonomiteam och rapporterar till vår CFO och din arbetsplats är i trevliga lokaler i Stadshagen centralt i Stockholm.

Ansvarsområde som Business Controller

  • Ansvar för budget och prognos, analys och uppföljning
  • Rapportering internt och till våra ägare i USA
  • Rapportering innefattar verksamhet i flera länder och valutor
  • Produktkalkylering
  • Uppföljning och analys av varulager
  • Uppföljning och analys av försäljningssiffror
  • Presentera resultat och analyser för företagets ledning
  • Utveckla och effektivisera rutiner och processer


Kvalifikationer och erfarenhet

Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande med flerårig erfarenhet av att arbeta i en verksamhetsnära roll som Controller. Vi ser gärna att du har erfarenhet från producerande verksamhet, arbete med produktkalkyler och varulager gärna från ett internationellt/ amerikanskt företag. Vidare har du goda kunskaper i Excel och du är van att arbeta på såväl engelska som svenska i tal och skrift.

Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen som Controller på CareDx är du en självgående person som gillar att ta ansvar för ditt arbete. Du har en god samarbets- och kommunikationsförmåga och du förstår och kan förklara ekonomiska samband på ett pedagogiskt sätt. Arbetet förutsätter att du har ett analytiskt och reflekterande förhållningssätt, du är nyfiken och proaktiv.

Om CareDx
CareDx är ett Life Science bolag som utvecklar, tillverkar, marknadsför och säljer högkvalitativa produkter för säkrare transplantationer av blodstamceller och organ på den globala marknaden.

CareDx skall inom sitt segment vara en ledande aktör med en bred produktportfölj som löser stora medicinska problem. Utöver befintliga produkter för diagnostik och matchning inom hematopoetisk stamcellstransplantation och organtransplantation skall bolaget erbjuda ett kompletterande sortiment av produkter som ökar möjligheterna till framgångsrika transplantationer. CareDx produkter ska vara ett förstahandsval för sjukhus, kliniker och laboratorier.

Placeringsort: Stockholm

I denna rekryteringsprocess samarbetar CareDx med Meritmind. För mera information är du välkommen att kontakta Erna Stamming, ansvarig rekryteringskonsult på Meritmind, på 070-750 22 76. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.

Sök jobbet här!

Meritmind söker

Har du en dröm att arbeta i ett innovativt tillväxtföretag där du som Business Controller får vara del i att påverka strategiska vägval? MIPS är en världsledande aktör på skydd av hjärnan och är specialister på hjälmbaserad säkerhet. Som Business Controller hos oss kommer du att ingå i ett tight ekonomiteam på fyra personer och fokusera på uppföljning och rapportering av försäljnings- och marknadsaktiviteter. Bolaget består av en engagerad ung grupp medarbetare som tillsammans vill skapa en tryggare vardag för medmänniskor och yrkespersonal inom flera sektorer. MIPS har sitt huvudkontor i Täby och produktion sker i Kina. Som Business Controller kommer du rapportera direkt till CFO.

Huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter som Business Controller:

  • Delta i månads- och kvartalsrapportering
  • Budget- och prognosarbete
  • Uppföljning av försäljnings, marknads- och utvecklingsaktiviteter
  • Driva ad-hoc analyser
  • Ansvarig för Cash-flow prognos
  • Driva systemförbättringsfrågor
  • Hantera interna kontrollfrågor
  • Förbereda presentationsmaterial inför lednings- och styrelsemöten

Kvalifikationer och erfarenhet
Du har högskoleexamen inom ekonomi och cirka 3-5 års erfarenhet från controllerarbete. Om du har tidigare kommit i kontakt med IFRS så är det en fördel. Vi ser det som meriterande om du har arbetat intensivt i ett rapporteringssystem eller affärssystem i en tidigare tjänst. Du har goda kunskaper inom Excel och kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, i tal och skrift.

Personliga egenskaper
För att lyckas som Business Controller har du en stark analytisk förmåga och en vana att strukturera och prioritera ditt eget arbete. Du är van att arbeta i team och kan stötta och supportera mot olika kravställare. Du arbetar strukturerat och är noggrann då du tar få beslut på ren magkänsla. Vidare är din öppna attityd till arbetet något som MIPS värderar, där du alltid försöker vara öppen för nya arbetssätt och principer. Du har höga ambitioner på dig själv och dina kollegor samt eftersträvar alltid att göra ditt allra bästa.

Vad kan MISP AB erbjuda dig?

  • Ett innovativt bolag som arbetar med en internationell spelplan
  • En position där du kommer få chansen att arbeta nära en välrenommerad bolagsstyrelse
  • Möjligheten att vässa dina kunskaper inom rapportering och regelverk (IFRS)
  • Ett utvecklande arbete i ett högt tempo med ett brett ansvarsområde

Placeringsort: Stockholm

Om MIPS AB
MIPS är specialiserat på hjälmbaserad säkerhet och skydd av hjärnan och är världsledande inom detta område. Utifrån en ingrediensvarumärkesmodell (eng. ingredient brand model) säljs MIPS Brain Protection System (BPS) till den globala hjälmindustrin. Lösningen, vilken är patenterad på samtliga relevanta marknader, grundar sig på mer än 20 års forskning och utveckling tillsammans med Kungliga Tekniska Högskolan samt Karolinska Institutet i Stockholm.

Vårt huvudkontor finns i Stockholm där vår unika testanläggning också är belägen. Tillverkningen av komponenterna till lösningen sker i Kina hos underleverantörer. För att skapa smidigare processer med våra kunder har vi etablerat ett dotterbolag i Kina. Totalt är vi idag 23 medarbetare som arbetar med försäljning, forskning och utveckling, produktion och administration.

Ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar MIPS med Meritmind. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Meritmind, Casper Båge Von Sivers på 070-029 11 41. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Sök tjänsten här!

Meritmind söker

Vi söker en Financial Controller till distributörsbolaget Conaxess Trade Sweden. Har du tidigare erfarenhet från rapportering och redovisning, gärna i ett internationellt bolag och vill komma till en ny utmaning kan denna tjänst vara helt rätt för dig. Som Financial Controller kommer du verka i en nyinrättad tjänst inom bolaget. Har du ett systemintresse är det en fördel då du som Financial Controller kommer driva system- och uppgraderingsfrågor inom ekonomifunktionen. Du kommer att ingå i ett ekonomiteam om 5 personer och ansvara för bokslutet för två affärsområden inom Conaxess. Som Financial Controller rapporterar du till Ekonomichef och sitter i våra lokaler intill Solna Station.

Huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter som Financial Controller:

  • Koncernrapportering av bokslut till ägarbolag
  • Ansvara över månads, kvartals- och årsbokslut
  • Driva systemfrågor inom ekonomiavdelningen
  • Delaktighet i årsredovisning
  • Justera enligt IFRS
  • Effektivisera och utveckla ekonomi- och rapporteringsprocesser

Kvalifikationer och erfarenhet
Du har en högskoleexamen inom ekonomi och ca 3-5 års relevant erfarenhet från liknande tjänst inom redovisning eller revision. Du har tidigare arbetat i ett internationellt bolag och har ansvarat för månadsbokslutsprocessen. Vi ser det som meriterande om du har haft ansvar för rapporteringssystem eller affärssystem i en tidigare tjänst. Har du bakgrund inom revision är detta också till fördel. Du har goda kunskaper inom Excel och kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, i tal och skrift.

Personliga egenskaper
För att bli framgångsrik i rollen som Financial Controller har du en stark analytisk förmåga och en vana att strukturera och prioritera ditt eget arbete. Du tycker om att dyka ner i detaljer och förstår vikten av att bygga upp effektiva strukturer inom redovisning och rapportering. Du lägger stort värde i att slutföra och avsluta de projekt och uppgifter du tar dig an och räds inte av att utforska saker på egen hand.

Placeringsort: Stockholm

Om Conaxess Trade Sweden AB
Conaxess Trade är Europas största självständiga distributör och verksam på sju nationella marknader inom dagligvaruhandeln, servicehandeln, fackhandeln och Food Service. De företräder en mängd kända varumärken och representerar idag en omsättning på cirka 600miljoner på svenska marknaden och har ca 70 anställda. Conaxess gruppen ägs av Aurelius Invest, ett börsnoterat bolag med säte i München, Tyskland. Läs mer om företaget på http://www.conaxesstrade.com/se


Vad kan Conaxess Trade Sweden erbjuda dig?

  • En nyinrättad tjänst inom ekonomiavdelningen där du kommer kunna påverka framtida rutiner och arbetssätt.
  • Möjligheten att vässa dina kunskaper inom rapportering och regelverk (IFRS).
  • Att bli del av ett kvickt och växande bolag som arbetar med välkända konsumentprodukter mot retail-branschen inom en internationell bolagssfär.

Ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar Conaxess Trade Sweden med Meritmind. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Meritmind, Casper Båge Von Sivers på 070-029 11 41. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Sök tjänsten här!

BoRevision

BoRevision söker flera revisorer med placering både på huvudkontoret i Stockholm och till våra regionkontor i landet. Vi söker dig som har utbildning motsvarande civilekonom och som söker fördjupad kunskap inom fastighetssektorn.

Detta är en möjlighet för dig som vill utvecklas inom redovisning och revision. Vi söker både erfarna medarbetare som söker nya utmaningar och dig som nyligen avslutat din utbildning.

Arbetsuppgifterna innebär i första hand revision av ekonomiska föreningar med särskild inriktning på bostadsrättsföreningar. Det finns även utrymme för att kombinera revision med ledande funktioner.

Mer information finns på www.borevision.se.

Frågor besvaras av Jörgen Götehed, jorgen.gotehed@borevision.se Telefon 08-737 90 32.

Rödl & Partner, Stockholm

Rödl & Partner är en revisions- och konsultorganisation med idag cirka 4 500 anställda i ett 50-tal länder runt om i världen. Företaget erbjuder tjänster inom revision, business process outsourcing, skatt och affärsjuridik för internationellt verksamma företag. Etableringen i Norden skedde år 2000 och i Sverige har man idag ett 30-tal medarbetare på kontoren i Stockholm och Malmö. Du som anställd kommer arbeta i en internationell miljö där du ska vara öppen för olika sorters kulturer, samt vara öppen för möjligheten att växa och utvecklas.

Vi växer och utökar vårt team med nya duktiga revisorer och revisorsassistenter!

Revisorer med minst 2-3 års erfarenhet

Vi söker dig som arbetat två till tre år eller längre med revision, redovisning och därtill relaterad rådgivning och som känner att det är dags att gå vidare till en revisionsbyrå med tillväxtambitioner i en internationell miljö. Därutöver finns det goda möjligheter att få arbeta med andra kvalificerade rådgivningstjänster såsom t ex transaktionsrådgivning och företagsvärdering.

Du är auktoriserad/godkänd revisor alternativt har för avsikt att bli kvalificerad revisor inom några år. Vi arbetar i en internationell miljö med många internationella kontakter och du behöver därför goda kunskaper i engelska. Har du dessutom kunskaper i tyska är detta meriterande. Du är en utåtriktad, engagerad och kommunikativ person som gillar att jobba i team och sätter kunden i fokus.

Revisorsassistenter

Som revisorsassistent arbetar du i team med påskrivande revisorer. Därutöver har du nära kontakt med våra skatterådgivare och jurister. Du kommer i huvudsak arbeta med revision och revisionsnära rådgivning mot små och medelstora företag. Arbetet sker såväl ute hos kund som på vårt kontor. Arbetsuppgifterna omfattar, utöver revison och revisionsnära rådgivning, även bl.a. upprättande av årsredovisningar och inkomstdeklarationer.

Du har högskoleutbildning med inriktning mot redovisning och det är ett plus om du uppfyller revisorsinspektionens utbildningskrav för att bli auktoriserad revisor. Din ambition är att på sikt bli auktoriserad revisor. Tidigare arbete inom redovisning eller revision är meriterade. Vi arbetar i en internationell miljö med många internationella kontakter och du behöver därför goda kunskaper i engelska. Du är en driven, engagerad och kommunikativ person som alltid sätter kunden i fokus.

Du erbjuds en spännande tjänst där du får möjlighet att i en professionell och internationell miljö snabbt utveckla din kompetens inom en rad affärsområden. Vi sitter i fina lokaler på Drottninggatan i Stockholm.

Anställning och intervjuer sker löpande så skicka din ansökan redan idag till anne.oye@roedl.pro

Läs mer om tjänsterna här

RSM söker

RSM är idag världens sjätte största nätverk inom revision, skatt och rådgivning. Vi verkar för att skapa värde och underlätta våra kunders utveckling genom att säkerställa att rätt ekonomiska beslut fattas. Inom RSM globalt arbetar idag ca 38 500 medarbetare, fördelade på 120 länder. På RSM i Stockholm är vi idag 35 anställda, varav nio kvalificerade revisorer. Våra kontor ligger i fräscha lokaler på Västmannagatan i Stockholm samt nära Mörby centrum i Danderyd. Företagskulturen präglas av högt i tak och god stämning. Arbetsglädje och personliga relationer står alltid i centrum, medarbetarna trivs och gör saker tillsammans såväl under arbetstid som efter.

Vi förutsätter att våra kunder ställer höga krav på oss, och därför erbjuder vi våra medarbetare marknadens bästa utbildningar inom relevanta områden. Vi erbjuder också flexibla arbetstider och mycket goda möjligheter att vara med och påverka hur verksamheten ska utvecklas.

Vi söker nu erfarna revisorer som vill vara med oss på vår spännande resa.

  • Revisor – 3-7 års erfarenhet med mål att bli auktoriserad revisor och ta egna uppdrag.
  • Kvalificerad Revisor – Med egna uppdrag som vill fortsätta att utvecklas och brinner för yrket.

För att trivas i rollen är du en person som är bekväm med mycket eget ansvar och är självgående i ditt sätt att arbeta. Vidare är du analytisk till sättet och van att hitta lösningar på problem som kan dyka upp längs vägen. Då arbetet innebär såväl interna som externa kontakter är det viktigt att du är professionell i din framtoning och har en god kommunikativ förmåga. Du är en lagspelare som har lätt för att samarbeta och värdesätter en god stämning på kontoret.

Vi kallar till intervjuer löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan idag.

Har du frågor om tjänsterna är du välkommen att kontakta Johnny Svenander på telefon 070-721 82 77.

Ansökan skickas till Johnny Svenander, johnny.svenander@rsm.se

Läs mer om oss på vår hemsida: www.rsm.se