Från storbyrå till egen fullservicebyrå

– Vi gillar att hålla det enkelt och integrationen gick med några få knapptryck.

Sponsrat innehåll från Blikk Byrå

Ben och Nalan på Fineasity

Efter många år som anställd på en av Sveriges största byråer valde Ben Heidari att förverkliga sin vision om en egen fullservicebyrå, med fokus på medarbetarglädje och transparens – och byråstödet Blikk Byrå har varit en viktig del i företagets tillväxtresa.

Boka en demo eller testa Blikk Byrå gratis.

Utvärderade flera system

För tre år sedan förverkligade Ben drömmen om en egen byrå, Fineasity, som genuint satsar på medarbetarnas välmående och erbjuder en transparent prissättning för kunderna.

Redan från start var han inställd på att hitta ett byråstöd som kunde underlätta uppdragshanteringen, tidredovisningen, uppföljningen, faktureringen, lönehanteringen och annat som krävs för att driva en framgångsrik ekonomibyrå.

– Jag kollade på många olika system men upplevde att Blikk kunde erbjuda den mest kompletta funktionaliteten, samtidigt som systemet kändes användarvänligt och modernt, berättar Ben och fortsätter:

– Möjligheten att enkelt följa upp viktiga nyckeltal på både projekt- och medarbetarnivå var också tilltalande.

Under uppstarten upplevde Ben att det var smidigt att göra integrationen med sitt ekonomisystem, Fortnox, och komma igång med Blikk Byrå.

– Vi gillar att hålla det enkelt och integrationen gick med några få knapptryck, en perfect match!

Upptäck alla smarta funktioner i Blikk Byrå.

Viktig del av framgången

Idag har Fineasity hunnit bli 16 anställda som erbjuder tjänster inom redovisning, revision, skatt och rådgivning, mestadels till ägarledda företag i varierande storlekar och branscher.

Nalan Bela, kontorschef och redovisningskonsult på Fineasity, tycker att Blikk blivit en naturlig del av medarbetarnas vardag.

– Jag älskar bevakningslistorna, de hjälper oss att få en god överblick av vilka uppdrag som ska göras när, för alla våra kunder, berättar Nalan och fortsätter:

– Vi bockar löpande av vad som görs i bevakningslistorna och registrerar dagligen tid, kvitton och utlägg, vilket gör det smidigt att sammanställa faktura- och löneunderlag i slutet av månaden.

– I min roll som kontorschef har jag dessutom stor nytta av intranätet på startsidan, där jag delar information som berör alla medarbetare.

Avtalshanteringen med e-signering, ledighetansökningar och sjukanmälan är ytterligare exempel på funktioner som används på byrån – och snart planerar man att komma igång med ännu fler.

– Jag har nyligen börjat använda säljtavlan för att hålla koll på våra affärer och inom kort ska vi komma igång med uppgiftstavlorna och resursplaneringen, säger Ben och avslutar med att lyfta systemets betydelse för bolaget:

– Det bästa av allt är att vi fått allting samlat i ett system och kan fokusera på verksamheten snarare än systemhantering!

Boka en demo eller testa Blikk Byrå gratis.

Mer om Blikk Byrå

Blikk Byrå är ett molnbaserat byråstöd som är skräddarsytt för de behov som finns inom revisions- och redovisningsbranschen. Här kan byråer hantera uppdrag, bevakningslistor, kundkännedom, tidredovisning, kvitton, faktura- och löneunderlag samt samarbeta med kunderna via den kostnadsfria partnerportalen.

Sponsrat innehåll från Blikk Byrå

Martin Hammarström

[email protected]