Anders Lindahl

Från Maersk till Wolters Kluwer

Från och med den 1 september ska en Customer Success Manager utveckla Wolters Kluwer skandinaviska verksamhet. Anders Lindahl från Göteborg axlar den nya rollen, som ska utveckla både befintliga och framtida kundrelationer.

”Mitt uppdrag handlar om att långsiktigt förbättra kundnöjdheten i Skandinavien och få till ett tajtare samarbete inom Wolters Kluwers nordiska organisation. Kort sagt ska vi se till att våra kunder alltid får ut det mesta möjliga av våra tjänster”, säger Anders Lindahl i en kommentar.

Rollen är ny och innebär att Lindahl är chef för service och support gentemot svenska kunder och ansvarig för customer success i hela den skandinaviska verksamheten.
Anders Lindahl har tidigare arbetat 15 år på danska konglomeratet Maersk där han senast hade skandinaviskt ledningsansvar inom områden som kundsupport, eftermarknad och transformation. Han anser att kundresan blir en allt viktigare aspekt att fokusera på när branschen förändras som en effekt av digitaliseringen.

”De flesta av oss lever en stor del av våra liv med hjälp av digitaliserade verktyg, och det ökar kravet på att vi på Wolters Kluwer ska kunna erbjuda en liknande upplevelse. Samtidigt måste vi värna om den mänskliga touchen”, säger Anders Lindahl.