Adam Kerj

Ny kreativ chef för Accenture Interactive

Adam Kerj blir ny chief creative officer för Accenture Interactive Nordics. Enligt tidningen Resumé är Accenture Interactive inriktad på design- och tjänsteutveckling och jobbar i Sverige med bland annat med bolag som Åhléns, Hemköp och Nordea.

Adam Kerj säger till Resumé att han vill fördubbla sin personalstyrka från 20 till 40 personer genom att locka talanger från både reklambyråvärlden och från it-sidan. För att förverkliga en idés potential menar han att teknik och UX-kompetens (webbdesign) spelar lika stor roll som en traditionell reklamares.

En av de största trenderna är att reklam, kodning och management växer ihop. På den svenska marknaden har Accenture köpt upp designbyrån Fjord och e-handelsspecialisterna Brightstep, Deloitte köpt digitalbyrån Mobiento och reklambyrån Acne, McKinsey designbyrån Veryday, PwC varumärkesbyrån Pond och Acando designbyråerna Transformator och Daytona.