Gå till innehållet
Gå till startsidan

Affärsnyheter för dig inom redovisning, revision och rådgivning

för att läsa, eller prova fyra veckor gratis prenumeration

Ditt konto

Sök

Från KPMG till Implenia

KPMG:s kommunikationsdirektör Björn Bergman blir ny marknads- och kommunikationschef i Sverige på Implenia. Den schweiziska bygg- och anläggningskoncernen är involverat i några av landets största infrastrukturprojekt, bl a Slussen, Förbifart Stockholm, Varbergstunneln, Getingmidjan.

Bergman har varit på KPMG i sex år, där han varit en del av företagsledningen. Han har tidigare haft ledande roller på Com Hem, Skanska, SAS och i Regeringskansliet.

”Implenia har i Sverige nått en kritisk storlek vilket motiverar ett mer systematiskt arbete kring marknad och kommunikation. Det känns därför jättekul att få välkomna Björn Bergman till företagsledningen. Med hans erfarenheter inom ledarskap och kommunikation får vi kraft att tydliggöra vår position på marknaden, attrahera flera medarbetare och skapa större kunskap om vår kompetens och verksamhet för potentiella kunder”, säger Fredrik Björckebaum, vd Implenia Sverige, i ett pressmeddelande.

Bergman tar plats i Implenias företagsledning med ansvar för företagets interna och externa kommunikationer, press- och mediakontakter, public affairs, marknadsföring och varumärke.

Senaste från Revisionsvärlden