Fortnox Företagskort gör stor skillnad i vardagen för Keeper och deras kunder
Fortnox Företagskort har förändrat vardagen för Keeper och deras kunder. Alla köp med kortet hanteras och bokförs automatiskt och såväl Keeper som kunderna slipper manuellt jobb och kan fokusera på det de gör bäst.
Hanna Montoya är vd och grundare av Keeper. Hon har byggt upp en framgångsrik redovisningsbyrå som ständigt strävar efter att ligga i framkant inom digitalisering och automatisering. Keeper, med säte i Stockholm har idag 28 medarbetare och har aktivt valt att specialisera sig på ett system – Fortnox. Detta strategiska beslut har hjälpt byrån att erbjuda sina kunder helhetslösningar som effektiviserar deras verksamheter och skapar en smidigare vardag.
– Vi har jobbat med Fortnox i över ett decennium och har bestämt oss för att bli experter på ett system. Det har gett oss möjligheten att fokusera på att använda hela Fortnox plattform, säger Hanna Montoya.
Helhetslösning för kunderna
Den senaste nyheten från Fortnox, företagskortet, har en stor inverkan på Keepers arbetsflöde och på deras kunders upplevelse. De nya kvittoreglerna, som trädde i kraft i somras, har ytterligare förstärkt behovet av digitala och smidiga lösningar för kundernas kvittohantering.
– För våra kunder innebär det en stor förändring. Kvittohantering har alltid varit en av de största trösklarna, men nu när kunderna slipper att spara kvitton fysiskt, blir det en avlastning och en bättre totalupplevelse för våra kunder, berättar Hanna.
Hanna förklarar att de tidigare har haft olika lösningar för kvittohantering, men att Fortnox Företagskort tillför något extra.
– Vi har saknat ett system som fungerar smidigt från början. Fortnox Företagskort och den automatiserade kvittohanteringen gör att vi slipper manuellt arbete och kan bokföra allt löpande. Det frigör tid både för oss och för våra kunder.
Läs mer och beställ här.
Automatisering och smartare arbetsflöden
Med det nya kortet har Keeper lyckats automatisera ännu fler arbetsprocesser och skapat en mer effektiv hantering av kvitton.
– Tidigare var vi tvungna att hantera stora kvartalssammanställningar, men nu får vi in kvitton direkt, vilket gör att allt kan bokföras löpande. Det har också lett till en högre grad av fullständig kvittohantering, vilket är en stor förbättring för oss, säger Hanna.
Hon betonar att företag som hanterar stora mängder kvitton får störst nytta av automatiseringen.
– De kunder som är “kvittointensiva”, där många små inköp görs dagligen, märker verkligen skillnaden. Fortnoxkortet gör det enkelt för dem att få in allt direkt i systemet.
Interna rutiner och framtidsvisioner
Keeper har också själva börjat använda Fortnox Företagskort för sina egna interna utlägg. Hanna berättar hur de tidigare inte hade en samlad lösning, men att kortet nu gör det möjligt för alla anställda att enkelt hantera sina utlägg utan att behöva ligga ute med privata pengar.
– Våra konsulter uppskattar att de inte längre behöver lägga ut från egen ficka och sedan vänta på att få tillbaka pengarna.
Nästa steg med Fortnox Företagskort
Implementeringen av kortet hos kunderna har redan påbörjats och Keeper har planer på att onboarda fler kunder framöver. Hanna beskriver processen som smidig och enkel, där de hjälper kunderna att sätta upp korten och ställa in attestflödet.
– Vi vill att det ska vara så smidigt och enkelt som möjligt för våra kunder. Det är avgörande för oss att allt är rätt uppsatt från början, så att kunderna slipper krångel och kan fokusera på sin verksamhet.
I framtiden ser Hanna att Fortnox Företagskort kommer att bli ännu viktigare för deras kunder, särskilt eftersom digitaliseringen går allt snabbare.
– Vi rekommenderar ofta det virtuella kortet, eftersom det är så smidigt. Du har alltid tillgång till det och slipper tänka på att komma ihåg ett fysiskt kort, berättar Hanna.
Del av större vision
För Keeper är Fortnox Företagskort en viktig del av en större helhetslösning, där målet är att digitalisera och automatisera så mycket som möjligt. Hanna Montoya ser fram emot att fortsätta utveckla byråns tjänster och bli ännu mer specialiserad på rådgivning.
– Vi ser att när vi växer och når en omsättning på 50 miljoner, kommer vi kunna ha specialister in-house som kan jobba mer med rådgivning och skapa ännu större värde för våra kunder, avslutar hon.
Vill du och dina kunder också få en skönare, friare och tryggare vardag? Skaffa då Fortnox Företagskort. Läs mer och beställ här.