PwC får granska skolkoncernens alkoholnotor
För att läsa vidare behöver du en prenumeration
Läs gratis i fyra veckor
Redan prenumerant?
Skolkoncernen Academedia har anlitat PwC för att gå igenom kostnader för alkohol inom koncernen. Detta efter att Aftonbladet avslöjat att Academedia har lagt 595 493 kronor på alkohol i samband med fem större konferenser.
Vid en konferens på Hotel Tylösand i Halmstad som pågick under tre dagar, hamnade alkoholkostnaderna på 112 755 kronor för 315 deltagare. I inte så farligt kan tyckas, men kostnaderna ifrågasätts eftersom Academedias verksamhet är skattefinansierad.
PwC ska gå igenom koncernens representation och eventuellt utforma nya regler.
”Eftersom denna fråga gäller koncernledningen vill vi att sammanställningen görs av en oberoende part, vi har därför anlitat PwC för att gå igenom koncernledningens representation under perioden”, skriver presschefen Anders Porelius till Aftonbladet.