Betalar nättidningen Breakits nya giv inom skatt och ekonomi.
Den digitala bokföringstjänsten Wint ska sponsra techsajten Breakit nya varumärke: Breakit how to – en ny avdelning på nättidningen som ska hjälpa läsare som vill dra igång en startup eller växa med sitt bolag.
Idag domineras Breakit av nyheter, men de nya sponsrade texterna kommer att vara guider, råd och tips.
“Många av våra kunder idag är techbolag, som följer Breakit (liksom jag), och som behöver bra tips och guidning – så där tyckte jag att Stefan (Lundell, RV:s anmärkning) och gänget på Breakit är helt rätt på det när de breddar sin produkt – det var givet för oss att hänga på”, skriver Wint vd Björn Elfgren till Revisionsvärlden.
Han vill inte gå in på hur mycket sponsringen kostar mer än att det är ett “långsiktigt åtagande”.
På Breakit verkar de också nöjda.
“Den här satsningen kommer bli ett klockrent komplement till våra raka och hårda affärsnyheter och avslöjanden”, säger Jon Mauno Pettersson, nyhetschef på Breakit, på den egna sajten.
Ungefär hälften av Breakits läsare uppges vara entreprenörer.
“Redan idag har vi extremt kunniga och initierade läsare. Men vi vet också att allt fler unga, hungriga blivande entreprenörer läser oss på daglig basis och inspireras av bolagen och profilerna vi bevakar. Förhoppningsvis kommer den här satsningen att bidra till att skapa morgondagens stjärnskott”, säger Jon Mauno Pettersson.
Breakit planerar flera sponsrade how to-kategorier. Förutom Wint har Breakit ytterligare en sponsor klar. Statliga Almi som hjälper företagare med kapital sponsrar texter om tillväxt.