”Saknas byråer som fokuserar på kundrelationen och medarbetare samtidigt”

Jennie Blomgren startar egna redovisningsbyrån DigiFin i Helsingborg.

Jennie Blomgren och Joakim Hyllén. Foto DigiFin.

Auktoriserade redovisningskonsulten Jennie Blomgren drar igång den egna byrån DigiFin, efter många år på bland annat PwC och Total Shared Services. Revisionsvärlden ställde några frågor.

Vilken sorts redovisningsbyrå är DigiFin?

”DigiFin är en digital byrå, därav namnet DigiFin – Digital Finance & Accounting. Med digital menar vi såklart att vi vill ha så lite pärmar och utskrifter som möjligt. Men huvudsaken är att maximera nyttan av de system som finns för att underlätta interna rutiner och processer för att kunna ge mervärde till kunderna i form av t.ex. analyser. Vi är en personlig byrå som värdesätter kundrelationerna högt.”

Hur många är ni idag?

”Idag är det jag och min kollega Joakim Hyllén. Vi har arbetat tillsammans under tre år tidigare på förra byrån, där jag var delägare (Total Shared Services i Helsingborg, RV:s anmärkning). Vi har även en praktikant från YH på väg in, som ska få ta sig an ett spännande uppdrag tillsammans med mig. Det är ett väldigt manuellt redovisningsuppdrag där ägaren vill göra stora förändringar.”

Och hur många vill ni bli?

”Min ambition är att växa i den takt som känns bra och som vi kan hantera. Då det hela tiden kommer in förfrågningar tror jag att vi kommer att vara fem personer till årsskiftet.”

Vilken typ av kunder riktar ni er till?

”Egentligen alla. Idag gör vi allt från löpande redovisning till IFRS-rapportering i utländska koncerner samt löneadministration.”

Varför är det bra läge att starta egen byrå nu?

”Jag är redo att driva en egen byrå med utgångspunkt i mina egna värderingar. Det skall vara roligt och utvecklande att arbeta tillsammans med våra kunder och de egna kollegorna. I Helsingborg saknas det byråer som fokuserar på kundrelationen och medarbetare samtidigt.”

Har ni redan ett kontor?

”Ja, vi sitter på Bergavägen 1 i Helsingborg. Där har vi möjlighet att växa i en bra takt.”

Martin Hammarström

[email protected]