Innehållsansvarig IFRS & Koncernredovisning till ny digital tjänst

Vill du ta dig an rollen som Innehållsansvarig IFRS & Koncernredovisning på ett marknadsledande företag inom kunskaps- och arbetsflödeshantering och vara en nyckelperson i etablering på den svenska marknaden?

Som Innehållsansvarig IFRS & Koncernredovisning på DIBkunnskap ansvarar du för att ta Norges mest kompletta digitala kunskaps- och rådgivningsverktyg inom redovisning och revision och lokalanpassa befintligt innehåll, samt utveckla nytt innehåll inom IFRS/SGAAP och närliggande ämnesområden. Detta kan exempelvis röra sig om områden och teman som nedskrivning, hållbarhetsrapportering, avskrivning, delårsrapportering med mera. Vidare kommer du att utveckla verktyg som mallar och checklistor, ansvara för mallar för några större kunder, vara en resursperson för kunder och samarbetspartners, samt delta i säljpresentationer med potentiella kunder i egenskap av innehållsexpert.

Förutom att självständigt ansvara för det aktuella ämnesområdet håller du dig kontinuerligt uppdaterad inom detta, identifierar utvecklingsmöjligheter och vad användarna har nytta av, överför kompetens och nätverk till dina kollegor, samt kommunicerar med partners i Sverige. Tjänsten är placerad vid Norstedts Juridiks kontor i centrala Stockholm och du rapporterar direkt till VD som utgår från DIBkunnskaps huvudkontor i Lysaker, Norge.

Din bakgrund

För att lyckas i rollen har du cirka 10–15 års relevant arbetslivserfarenhet av att antingen arbeta med och ansvara för revision för större internationella börsnoterade bolag som rapporterar enligt IFRS, eller så har du gedigen erfarenhet av att arbeta hands-on med koncernredovisning. Du har med andra ord den yrkeserfarenhet på området och de kontakter som krävs för att kunna fånga upp hur behoven ser ut hos de yrkesverksamma i Sverige.

Du har en akademisk utbildning med inriktning på redovisning, eller motsvarande, är du dessutom Auktoriserad revisor är det mycket meriterande. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift, är bekväm med att kommunicera snabbt och effektivt via chat-verktyg, samt är duktig på Excel.

Vem är du?

Som person är du självgående, trygg, strukturerad och noggrann. Du är nyfiken, möjlighetsseende, social och kommunikativ och har lätt för att bygga relationer internt och externt. Vidare är du samarbetsorienterad, drivs av utveckling, att lyfta och göra det aktuella ämnesområdet bättre för de yrkesverksamma och tycker om att arbeta med teorier och att tillägna dig kunskap.

Vi erbjuder

Du erbjuds en unik möjlighet att spela en avgörande roll i DIBkunnskaps strategiska satsning att växa in på den svenska marknaden och bidra till att de yrkesverksamma på området får mer effektiva verktyg och därmed utveckla hela branschen. Förutom egen utveckling, möjlighet att lära nytt varje dag och att få förmedla denna kunskap till andra, kommer du att äga din egen tid samt får vara med och utveckla något helt nytt för den svenska marknaden. DIBkunnskap är en marknadsledare aktör med ett starkt erbjudande och en tydlig internationell tillväxtstrategi som sedan januari i år är del av den nordiska koncernen Karnov Group.

Ansökan

Sök tjänsten här!

I denna rekrytering samarbetar DIBkunnskap med Skoog Stjerna. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Ken Skoog på tel 070-444 38 80, eller Valter Stjerna på tel 0733-40 09 04.

Om DIBkunnskap AS
DIBkunnskap utvecklar och levererar Norges mest kompletta digitala kunskaps- och rådgivningsverktyg inom redovisning och revision. Företaget omsatte över 50 MNOK under 2019 och har mer än 3 000 kunder med över 22 000 användare. Kunderna återfinns inom revision, redovisning, samt ekonomifunktionen på större företag, man har även ett stort antal norska kommuner som kunder.

DIBkunnskap grundades 1995 och förvärvades av Karnov Group i januari 2021. Företaget har haft över 14% årlig tillväxt under 2018 och 2019 och består idag av 31 medarbetare, med målsättning att ha växt till 36 medarbetare före slutet av 2021.

DIBkunnskaps lösningar hjälper kunden att spara tid och att leverera tjänster av hög kvalitet. Genom dialog med användarna arbetar man aktivt för att förstå deras behov och kontinuerligt utveckla tjänsterna. För mer info se www.dib.no