Gå till innehållet
Gå till startsidan

Affärsnyheter för dig inom redovisning, revision och rådgivning

för att läsa, eller prova fyra veckor gratis prenumeration.

Ditt konto

Sök

EY vässar sin hållbarhetsprofil med nytt pris

I mars nästa år delar EY ut hållbarhetspriset Impact Entrepreneurship Award för första gången. Det nya priset är en i raden av konsultjättens senaste hållbarhetssatsningar.

Notis

Under de senaste åren har konsultjätten EY tryckt plattan i mattan när det gäller sitt hållbarhetsarbete. I fjol startade svenska EY ett ”acceleratorprogram” vid namn Amplifier, där storspelaren erbjuder ett antal svenska startupföretag inom hållbarhetssektorn gratis rådgivning under 3 månader.

Tidigare i år utsåg bolaget dessutom hållbarhetsprofilen Anna Ryott till Chief Impact Officer och partner, vilket Revisionsvärlden uppmärksammade.

Nu flyttar EY, med Anna Ryott i spetsen, fram sina gröna positioner ytterligare och instiftar hållbarhetspriset Impact Entrepreneurship Award. De som tävlar om hederspriset är företag vars affärsidé främjar miljö, hälsa, kultur och integration.

”Vi står mitt i en tid av stora förändringar. Det är tydligt att vi inte kan fortsätta som förut och att vi är på väg in i en ny era. En era där affärsnytta och samhällsnytta går hand i hand, och där vi behöver modiga entreprenörer visar vägen”, uppger Anna Ryott i ett pressmeddelande.

Prisutdelningen sker 19 mars 2026 och vinnaren kniper en plats i det färska acceleratorprogrammet Amplifier.

Sedan 30 år tillbaka delar EY även ut priset Årets entreprenör.

Senaste från Revisionsvärlden