5 enkla steg till ett modernare arbetssätt – så gör du

Sponsrat innehåll från Fortnox

Att ställa om dina och kundernas arbetssätt till att bli digitala, webbaserade, automatiserade eller vad man nu väljer att kalla det, behöver faktiskt inte vara så svårt. Här får du 5 tips som kan göra stor skillnad i vardagen.

  • Det här är såklart old news 2022 – men här kommer ändå en snabb sammanfattning av varför du och dina kunder ska välja 100 % digitalt:
  • Du kan hänga med i branschens omställning och driver du en byrå är det ett viktigt för att framtidssäkra den
  • Du kan lägga större fokus på företagare, affärer och relationer och bli mer attraktiv som arbetsgivare i en bransch där konkurrensen om medarbetarna är stenhård
  • Du får tid till att vara rådgivare och vara med och skapa ännu fler framgångsrika företag. Det ger i sin tur ännu nöjdare kunder
  • Du kan fokusera på att utveckla och bredda byråns erbjudande, en viktig investering för framtiden, som på sikt ger ännu fler kunder och ännu nöjdare medarbetare

 

  1. Skaffa smart bankkoppling redan nu

Bankkoppling innebär att kundens bank kan prata med oss och vi med kundens bank. Det är en förutsättning för moderna och automatiserade processer och vi kan koppla oss mot alla stora banker i Sverige.

Detta är smart bankkoppling:

  • Minskar risken för fel
  • Sparar tid
  • Stärker kontrollen

 

  1. Låt mjukvaran göra jobbet med leverantörsfakturorna

I Fortnox Leverantörsfakturaattest gör mjukvaran allt, helt automatiskt. En faktura tas emot, tolkas om det behövs, konteras, attesteras, betalas, godkänns i banken och bokförs sedan.

Detta är Fortnox Leverantörsfakturaattest:

  • Leverans direkt i Fortnox
  • Med fakturatolkning eller e-faktura är all information förifylld
  • Attest ger även kunden koll

 

  1. Säg hej till automagisk fakturering

Med Fortnox Fakturering och Fakturaservice kan dina kunder fokusera på att leverera. Du som redovisningskonsult håller koll på avvikelser och resten tar vår företagsplattform hand om.

Detta är Fortnox Fakturering och Fakturaservice:

  • Dela på jobbet – båda får koll
  • Slipp påminnelser och bokföring av inbetalningar.
  • Snabbare betalningar och bättre snurr på likviditeten

 

  1. Säg hejdå till onödig administration med Kvitto & Resa

Att sköta utlägg, kvitton, traktamenten och milersättning har aldrig varit lättare. Det enda dina kunder behöver är en mobil.

Detta är Fortnox Kvitto & Resa:

  • Fota kvittot direkt i mobilen
  • Kvittot tolkas och bokförs direkt efter attest, eller skickas till lön för utbetalning
  • Koll på företagets resor och utlägg

 

  1. Jobba tillsammans med lönerna

Samarbete är det smartaste sättet att jobba med lönerna. När du använder Fortnox Lön i kombination med att dina kunder använder Fortnox Lön Personlig kan ni göra det ni är bäst och snabbast på. Ni får båda full koll på alla delar av löneprocessen.

Detta är Fortnox Lön:

  • De anställda rapporterar själva direkt i kalendariet och klarmarkerar när månaden är klar
  • Lönebesked i appen
  • Via appen Kvitto & Resa hamnar underlagen direkt i Fortnox lön

Läs mer om Fortnox fyra sömlösa digitala arbetsflöden som du och dina kunder kan koppla på och samarbeta kring – fakturor, leverantörsfakturor, lön och kvitto & utlägg: Klicka här!

Sponsrat innehåll från Fortnox

Redaktionen

[email protected]