Smart systemval satte fart på Esencias byråresa

Sponsrat innehåll från Blikk Byrå

Efter att ha arbetat själv i många år bestämde sig Elin Witt för att anställa medarbetare, vilket blev startskottet för revisions- och redovisningsbyrån Esencia. Redan från start implementerade man byråstödet Blikk Byrå, som gav företagsresan en flygande start.

– Blikk erbjuder verkligen en ”allt-i-ett” lösning som gör att vi slipper tidskrävande dubbelarbete i olika program och Excel-ark, säger Elin Witt, Auktoriserad revisor och grundare av Esencia.

Upptäck alla smarta funktioner i Blikk Byrå.

Rätt byråstöd från start

Teamet på Esencia, som idag består av fem medarbetare, har många års erfarenhet från branschen. De flesta av dem har också kommit i kontakt med Blikks byråstöd på sina tidigare arbetsplatser.

– I samband med att byrån började ta form och växa med anställda, ökade behovet av ett överblickbart system där information om kunder kan delas samtidigt som det är enkelt att registrera tid och göra uppföljningar både person- och projektnivå, berättar Elin och fortsätter:

– Flera av oss hade arbetat med Blikk Byrå tidigare och har alltid uppskattat att det är enkelt att använda och samlar mycket funktionalitet på samma ställe. Så när vi skulle implementera ett system på Esencia var vi alla rörande överens om att det var just Blikks byråstöd vi skulle använda oss av!

Under uppstartsfasen valde man bland annat att ta hjälp av Blikks konsulter för att komma igång med systemet så snabbt och smidigt som möjligt.

– Jag fick en väldigt bra och översiktlig genomgång av Blikks säljare Johannes Östrén, sedan använde jag artiklarna och filmerna i hjälpcentret för att se hur man importerade information från vårt ekonomisystem Fortnox, säger Elin och avslutar:

– Därefter bokade jag en timme med Blikks konsulter för att gå igenom hur vi bäst kunde arbeta med artiklar, uppdrag och tidrapportering.

Boka demo eller testa Blikk gratis i 14 dagar.

Ett sömlöst arbetsflöde

Mikaela Silfverbrand är revisor på Esencia och tycker att Blikk Byrå underlättar vardagen för hon och hennes kollegor.

– Bevakningslistorna hjälper oss att hålla koll på vilka uppdrag som ska utföras när och ger oss även en väldigt bra överblick av hur det går för alla på byrån, berättar Mikaela och fortsätter:

– Uppdragen hanteras på ett smidigt sätt och vi registrerar löpande vår tid, vilket gör det enkelt att sammanställa fakturaunderlag som skickas över till vårt ekonomisystem, Fortnox.

Sedan en tid tillbaka har man också börjat bjuda in och samarbeta med sina kunder i Blikks kostnadsfria partnerportal.

– Vi har skapat en mappstruktur som gör det enkelt både för oss och våra kunder att dela dokument med varandra. Vid behov kan vi dessutom skicka ut dokument för e-signering, vilket är uppskattat.

En efterlängtad lansering

Likt många byråer använde sig Esencia länge av hemmasnickrade Excel-filer för att uppnå kundkännedom. Ett minst sagt tids- och resurskrävande arbete. De blev därför väldigt glada när Blikk Byrå utökades med en molnbaserad KYC-lösning.

– Det här var verkligen den sista pusselbiten som behövdes för att vi skulle kunna samla alla våra funktioner i Blikks byråstöd, berättar Mikaela och avslutar:

– Nu får vi en mer standardiserad process som underlättar arbetet med allmän riskbedömning och kundkännedom.

Upptäck fler fördelar med Blikk KYC & AML.

Mer om Blikk Byrå

Blikk Byrå samlar dina viktigaste funktioner i ett sömlöst flöde, från offert till bevakningslistor, uppdragshantering, tidrapportering, KYC, faktura- och löneunderlag samt analys. Det innebär mindre admintid och mer tid till det som ligger dig varmast om hjärtat!

Du kan dessutom bjuda in och samarbeta med dina kunder i Blikks partnerportal, helt kostnadsfritt.

Sponsrat innehåll från Blikk Byrå

Annons

[email protected]