MOORE putsar upp varumärket

Moore Stephens slopar Stephens och byter logo.

Det internationella byrånätverket Moore Stephens byter namn och logo till MOORE, vilket även påverkar Moore Stephens Sverige. Enligt ett pressmeddelande innesluter MOORE de traditionella kärnstyrkorna hos Moore Stephens, samtidigt som den tillför en ”mer modern, visuell utformning av varumärket”.

”Jag tror att den här återlanseringen av varumärket positionerar oss perfekt för såväl befintliga som nya, potentiella kunder”, säger MOORE Sweden AB:s styrelseordförande Ulf Lindesson i en kommentar.

Han verkar till vardags på den Göteborgsbyrå som tidigare kallades Moore Stephens KLN. MOORE är i Sverige starkast i och kring Göteborg där det finns fyra kontor enligt webbplatsen. Dessutom finns nätverket i Malmö och Stockholm.

Totalt har MOORE Global över 30 000 medarbetare på 260 oberoende medlemsbyråer fördelade över 112 länder.

 

Martin Hammarström

mh@revisionsvarlden.se