Mazars vd om nya logon: ”Manifesterar ett integrerat partnerskap”

Mazars lanserar idag ett nytt varumärke i fler än 90 länder och områden världen över. Byrån har enligt ett pressmeddelande arbetat med varumärkesprojektet i två år. Revisionsvärlden fick en kort intervju med Mazars nytillträdda vd Mikael Fredstrand.

Varför byter ni logo?

”Varumärkesbytet är ett sätt att manifestera att Mazars är ett integrerat partnerskap med en gemensam värdegrund och internationella delägare. Särskilt i länder som Frankrike, Tyskland och Storbritannien vill vi vara med och slåss om de stora revisionsuppdragen. Det handlar om internationella uppdrag där kunden ska mötas av samma firma i alla länder”, säger Mikael Fredstrand.

Mikael Fredstrand

Vad ska logon symbolisera?

”Modernitet, enhetlighet och enkelhet. Det tycker jag att den lyckas med.”

Vad hoppas ni att varumärkesbytet ska betyda för svenska Mazars?

”Det kommer att bli en energiinjektion när det gäller vårt arbete med internationalisering och värderingar.”

Bryr sig kunderna om varumärkesbytet?

”Det är litet tidigt att säga, men den som besöker Mazars webbplats kommer att se att det hänt något nytt. Och den som anlitar oss i flera länder kommer att mötas samma profil.”

Martin Hammarström

mh@revisionsvarlden.se