Revisionsvärlden skrev härom veckan om hur redovisningsprogrammet Bokio öppnat upp en ”byråmiljö” för att för första gången rikta sig direkt till redovisningsbyråerna. Hittills har småföretagen varit i fokus för Bokio.
Nu skriver Bokio, som gjort sig känd för att erbjuda grundläggande redovisningsmjukvara gratis, att lanseringen av byrålösningen har ”gått över all förväntan” och att bolaget är på väg att ”utmana giganterna i branschen”, underförstått Fortnox och Visma.
”Det har varit ett högt tryck på teamet i veckan med alla intresseförfrågningar sedan vi släppte nyheten”, säger Viktor Stensson, vd på Bokiom i pressmeddelandet.
Bokio riktar sig alltså direkt till byråerna som ska kunna öka sin lönsamhet framför allt när det gäller de minsta kunderna. Enligt Bokio finns nu 250 aktiva konsulter som arbetar i Bokio.
”Produkten har fortfarande stor utvecklingspotential och vi har nu chansen att jobba tillsammans med branschen för att utveckla nästa generations redovisningsplattform”, säger Viktor Stensson.
Redovisningsjätten Accountor har arbetat med Bokio sedan starten och uppges redan ha hundratals kunder i systemet.