Franchisekonceptet Slipp tar in nya miljoner

Behöver pengar till marknadsföring och intern organisation.

Lars Olsson

Slipp Redovisning – ett digitalt franchisekoncept för redovisningsbyråer – tar in drygt 6 miljoner kr i emission från Almi Invest, Pro Nordic och Jon Larsgården Förvaltning AB. Pengarna ska gå till ökad marknadsföring och utveckling av den interna organisationen, enligt ett pressmeddelande.

Slipp uppger till Revisionsvärlden att statliga Almi Invest investerar 2 Mkr. Man kan inte ge några uppgifter om Pronordic och Jon Larsgården Förvaltnings investeringar utom att de är “i grunden fastighetsentreprenörer som mer och mer den senaste tiden investerat i olika tech och saas bolag. Vi ser spännande synergier framöver via dom och Almi Invest”.

Gävleborgsbaserade Slipp Redovisning erbjuder en digital lösning där kunden sköter sin del av bokföringen via en app i mobilen och Slipps anslutna lokala byråer sköter resten. Slipp vill locka framför allt enmansbyråer.

”Genom att ansluta sig till Slipp får solobyrån både tillgång till ett nätverk och hjälp att växa genom bland annat gemensam marknadsföring och ett attraktivt koncept”, säger Lars Olsson, vd Slipp.

Slipp AB växer snabbt men gick med förlust både 2018 och 2019. Huvudägare är NFT Ventures, som även äger andelar i fakturaköpstjänsten 24SevenFinans, Capcito som automatiserar lån och redovisningstjänsterna Wint och Mr Shoebox.

Martin Hammarström

mh@revisionsvarlden.se