EY:s final i entreprenörskap blir ett digitalt event

Nätverket vågar inte samla 1000 personer i Monaco i juni.

Foto EY

Den globala entreprenörstävlingen EY World Entrepreneur Of The Year 2020 som arrangeras varje år i Monaco i juni, blir i år ett virtuellt evenemang på grund av covid-19.

”Det är osäkert hur situationen kommer att vara i början av juni och därför är det inte motiverat att samla deltagare från hela världen då”, säger Carlos Esterling, ansvarig för EY Entrepreneur Of The Year i Sverige, i ett pressmeddelande.

Finalen samlar vanligtvis cirka 1 000 deltagare från hela världen i Monaco. Sverige brukar vara ett av cirka 60 länder med finalist på plats. I år ska den svenska vinnaren Pär Svärdson, grundare och vd för Apotea AB, representera Sverige. Jurymöten, presentationer, nätverkande och prisutdelning kommer nu att bli ett virtuellt digitalt evenemang.
EY Entrepreneur Of The Year startade i USA 1986 och i Sverige började utmärkelsen delas ut 1995.

Martin Hammarström

mh@revisionsvarlden.se