Deloitte i samarbete med ServiceNow om finansapp

Deloitte är huvudpartner när mjukvarubolaget ServiceNow lanserar skräddarsydda lösningar för Finance Operations Management. Den första applikationen, Finance Close Automation, hjälper företag att digitalisera arbetsflöden för att minimera risker och öka effektiviteten i bokslutsprocesser. Betalningsjätten PayPal är en av de första kunder som testat lösningen.

“Appen är innovativ och för samman alla delar av bokslutsprocessen, och ger möjlighet att förenkla den med bättre effektivitet, kontroll och transparens. När ServiceNow nu kliver in på området tror vi att de kommer att ha en positiv påverkan på Finance-avdelningar i olika branscher”, säger Aaron Anderson, Chief Accounting Officer och VP på Paypal, i ett amerikanskt pressmeddelande från ServiceNow.

Enligt pressmeddelandet kommer Deloitte och ServiceNow att gemensamt utveckla och samordna produkter baserade på ServiceNow:s plattform ”för att förbättra anställdas digitala upplevelse och förbättra verksamheters arbetsflöden och produktivitet”.

Deloitte och ServiceNow har tidigare gjort den röststyrda AI-lösningen DeloitteASSIST som används för att göra det lättare för sjukhuspatienter att kommunicera och ge dem mer effektiv hjälp.

Avtalet innebär att tillgång till Deloittes ”intellektuella kapital och best practices inom exempelvis offentlig sector, telekommunikation, bankväsen, life science och tillverkningsindustri”.

Martin Hammarström

[email protected]