"Ska stötta den digitala resan".
Skuren frukt och dyr kaffemaskin duger inte längre för att imponera på storkunderna. Nu ska det vara färgglada kuddar på golvet också. På torsdagen öppnade Capgemini sitt innovationscenter Applied Innovation Exchange (AIE) i Stockholm. Det ska serva hela Norden och blir det tolfte inom Capgemini, nummer två i Europa.
”Nu har vi en fysisk plats som främjar nätverkande och nya partnerskap, idéer och affärsmodeller som hjälper våra kunder att uppnå konkurrenskraft och tillväxt”, säger Anil Agarwal, vd för Capgemini i Sverige och Norge, i ett pressmeddelande.
Capgeminis innovationscenter ligger på Fleminggatan 18 på Kungsholmen. Av bilderna att döma verkar det inte helt olikt det Experience Center som PwC öppnade på Hudiksvallsgatan i Stockholm efter köpet av varumärkesbyrån Pond, se tidigare artikel.
”Huvudmålet för Stockholms AIE är att bygga ett ekosystem med startups, näringsliv och högskolor och universitet. Företagsledare och entreprenörer kan nu skapa nya partnerskap och genomföra bättre och snabbare innovationsprocesser och därigenom förändra sina organisationer. Innovationscentret ska stötta den digitala resan för både nordiska och globala företag”, skriver Capgemini i pressmeddelandet.