“BDO kommer att synas succesivt under våren”

Nya marknadschefen drar igång den "största varumärkessatsningen sedan starten".

En färsk annons. Källa: BDO

”Bäst i branschen på att räkna”. Det är BDO:s budskap i en kampanj som påstås vara byråns största varumärkessatsning i Sverige sedan starten 1948, ”då Sten Erik Feinstein 28 år gammal startade sin revisionsbyrå i mammas kök på Kungsholmen”. Revisionsvärlden ringde upp BDO:s marknadschef Mikael Lindström.

På vilket sätt är detta BDO:s största varumärkessatsning sedan 1948?

”Med vår nya vision – It´s time to lead – så ökar vi vår ambition om att synas. Vi vill att fler ska känna till BDO, vad vi står för och vilka vi är. Nu tar vi ett medvetet och långsiktigt kommunikativt grepp för att förmedla det. Det handlar mer om att det än om att klistra affischer över hela staden”, säger Mikael Lindström, som rekryterades till byrån i fjol. Se tidigare notis.

Mikael Lindström

Ska ni annonsera?

”Vi tänker oss att kommunicera bland annat i sociala kanaler, på vår webbplats samt bannerannonser och PR i digitala medier som våra kunder läser.”

När drar kampanjen igång?

”Vi går igång nu. BDO kommer att synas succesivt under våren. Och vårt nya varumärkeskoncept att BDO är ’Att räkna med’ kan vi bygga vidare på.

I ett pressmeddelande skriver ni att ni vill ”sticka ut från konventionerna”. Hur då?

”Branschen kommunicerar ganska lika. Därför är viktigt att hitta sin unika profil.”

Varför ökar ni marknadsföringen nu när konjunkturen är så osäker?

”Man måste se framåt. Kunderna behöver vår kompetens ännu mer nu, i de osäkra tider vi befinner oss i.”

Martin Hammarström

[email protected]