Aspia-chefen kommenterar nya logon

”Två bubblor som symboliserar kund och medarbetare”.

I dagarna lanseras Aspia, tidigare PwC Business Services, som nu ska stå på egna ben, se tidigare artikel. Aspia-chefen har haft ett intensivt arbete inför lanseringen, men Revisionsvärlden lyckades fånga honom mellan mötena.

Vad betyder Aspia?

”Det är ett fiktivt namn, som vi själva ska fylla med innehåll. Det har tagits emot väldigt bra internt. Det är kort, börjar på A och går i dur.”

Var det svårt att välja namn?

”Det är inte lätt, många bra namn är upptagna eller låsta. Vi har jobbat med varumärkesbyrån Volt och en namnkonsult som heter Skriptor. Av 250 namnförslag jobbade Skriptor vidare med 27, som bland annat stämdes av internationellt så att det fungerar på andra språk. Till slut landade vi i Aspia.”

I vilka länder har ni registrerat varumärket?

”Vi har registrerat varumärket i hela Europa.”

Vad föreställer logon?

”Det är två bubblor som symboliserar kund och medarbetare.”

Martin Hammarström

mh@revisionsvarlden.se